niedziela, 8 października 2017

Tag Książkowy




Za nominację do TAGu Książkowego serdecznie dziękuję Sylwce z bloga unserious.pl. Pytania trudne ale jakoś chyba dałam radę.


  1. Jaki jest Twój ulubiony autor/autorka i dlaczego?
Zaczynamy od najtrudniejszego pytania;) Uwielbiam J. R. R. Tolkiena, Brandona Sandersona za niesamowitą wyobraźnię i umiejętność tworzenia fantastycznych światów i nietuzinkowych bohaterów, Jo Nesbo za trzymające w napięciu kryminały, Agnieszkę Olejnik za życiowe i ciepłe powieści obyczajowe przy których czasami zdarza mi się nawet płakać.

  1. Jakiej książki nie poleciłabyś swojemu najgorszemu wrogowi?
    Na pewno nie poleciłabym żadnej z moich ulubionych książek, ponieważ pewnie okazałoby się, że mój najgorszy wróg ma spaczony gust i ma całkowicie inne zdanie na ich temat. Tak na serio, to nie wiem, może “Grey’a” E. L. James?

  1. Który gatunek literacki jest najbliższy Twojemu sercu?
    Układając w kolejce od tych naj: fantastyka i science-fiction, kryminały, thrillery, sensacje, powieści obyczajowe, a na końcu te historyczne.

  1. Który bohater jest najbardziej podobny do Ciebie lub którym chciałabyś być?
    Przekopując się przez wszystkie przeczytane książki z zeszłego roku, żeby odpowiedzieć na to pytanie znalazłam Ciri. Różne jesteśmy od siebie jak dzień i noc ale bardzo chciałabym być taka jak ona. Zawsze podobały mi się silne charakterem bohaterki. Wysportowana, wysoka, popielate włosy. Może zachowałabym tylko swój kolor oczu ale to zabijanie potworów? Bajka :D

  1. Czy oceniasz książkę po okładce?
    Wstyd się przyznać ale czasami tak. Miałam taki przypadek z Zafonem i jego powieścią “Cień wiatru”, która po zerknięciu na okładkę wylądowała na półce. Błąd naprawiłam dopiero kilka lat później. Sami wiecie, że książka była naprawdę świetna. Z drugiej strony ładne okładki przyciągają wzrok ale nie zawsze idą w parze z treścią.

  1. Czy bierzesz udział w wyzwaniach czytelniczych?
    Niestety nie. Bardzo bym chciała ale znam swoje ograniczenia. Praca dużo ode mnie wymaga i nie zawsze mam czas aby trzymać się jeszcze harmonogramu czytelniczego. Oczywiście narzuciłam sobie jakiś próg ilości książek do przeczytania na goodreads ale sami zobaczcie co z tego wyszło, jeśli dojdę do połowy to będzie sukces;)

  1. Ebook czy tradycyjna książka? A może audiobook?
    Zdecydowanie ebooki i książki papierowe. Co do audiobooków to wiem, że nie jestem w stanie się skupić na lekturze. Próbowałam przy wielu słuchowiskach radiowych wciągnąć się w treść ale po chwili sens mi umykał i trzeba było zacząć od nowa. Nie umiałabym powiedzieć, czy wolę ebook czy papier. Zauważyłam, że trudniej pisze mi się recenzje elektronicznych książek niż papierowych, te drugie zawsze można przekartkować, a na Kindlu nie zawsze ma się do tego cierpliwość.

  1. Jaką książkę koniecznie musisz mieć na swojej półce i dlaczego?
    Na półce w rodzinnym domu mam serię książek o “Diunie” Franka Herberta razem z kolejnymi tomami, które wyszły już spod pióra jego syna. Wiem, że nie wszystkim przypadła do gustu, ale “Diuna” zrobiła na mnie ogromne wrażenie. To jedna z nielicznych książek, które przeczytałam kilka razy.

  1. Czy zdarzyło Ci się zarwać noc dla książki?
    Nie zdarzyło mi się. Zawsze muszę przespać chociaż kilka godzin. Książka, która pochłonęła mnie totalnie, to “Dwór mgieł i furii” i pamiętam, że siedziałam przy niej jeszcze długo w nocy. Magda z bloga Po prostu Madusia przebiła mnie jednak po całości, gdy zachęcona moją opinią sięgnęła po pierwszy tom, a potem od razu drugi i… sami wiecie, jakie to są cegły i ile czasu dziewczyna nad nimi przesiedziała:D

  1. Którego bohatera książki chciałabyś spotkać i dlaczego?
    Mam syndrom osoby, która wszystkim pomaga, a sama nie prosi o pomoc, więc będąc monotematyczna wspomnę o Alii Atrydzie z “Diuny”. Chciałabym ją spotkać i powiedzieć jej, że nie jest sama i żeby się nie poddała szaleństwu. Bardzo mi było przykro, że stało się tak, jak się stało. Więcej nie zdradzę. Polecam przeczytać książkę:)


To by było na tyle. Do zabawy zapraszam:
    Adriannę z bloga Tajemnicze książki
    Olę z bloga Dziewczyna z książkami
    Sarę z bloga Literacki Kącik Sary
    oraz wszystkich chętnych

A oto pytania (kilka pozwoliłam sobie skopiować;):
  1. Ebook, audiobook czy tradycyjnie książka papierowa?
  2. Jaka książka jest dla Ciebie najważniejsza i dlaczego?
  3. Czy zdarzyło Ci się zarwać noc dla książki?
  4. Najpierw książka czy może film?
  5. Jaka jest Twoja ulubiona książka z dzieciństwa?
  6. Jaka jest najgorsza książka, którą zdarzyło Ci się przeczytać?
  7. Jakie słowa chciałabyś/chciałbyś przekazać autorowi, gdybyś miała/miał możliwość z nim porozmawiać?
  8. Który bohater najbardziej Cię zmotywował do działania?
  9. Który bohater jest najbardziej podobny do Ciebie lub którym chciałabyś/chciałbyś być?
  10. Czy oceniasz książkę po okładce?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz